reklama

Spoveď predajkyne

Zamestnala som sa ako predajkyna v nemenovanej firme. Veľmi som sa tešila na túto prácu, brala som ju ako výzvu. Mám ľudí rada a dala som si cieľ, že pri práci s nimi im dám zo seba všetko dobré, pomôžem im, zlepším náladu... No moje očakávania sa celkom nenaplnili, práveže ma utvrdili v tom, že ľuďom je to všetko úplne jedno. Som len figúrka a nie človek s pocitmi ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)

Všetci to dobre poznáme, chodíme po obchodoch, prezeráme si veci, porovnávame ceny, nakupujeme. Prejdeme k pokladni, kde stojí ľudská bytosť a obsluhuje zákazníkov. Ani si nevšimneme jej tvár, ale poctivo počítame peniaze a sledujeme každý centík, ktorý nám vydá. Odídeme z predajne ... Ruku na srdce, koľkí z Vás si pamätajú jej tvár a meno, ktoré má na menovke? Koľkí z Vás sa na ňu usmiali a povedali Do videnia? Samozrejme takéto veci si pamätáme, keď sa chceme sťažovať, ale inak? ...

Česť výnimkám, ale väčšina ľudí nás predajcov vníma len ako robotov a nie ako cítiace bytosti. Ľudskosť sa vytráca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší prípad je keď človek príde za predajcom a začne po ňom hulákať, že majú všetko drahé a inde to je lacnejšie, alebo že neurobí to čo si želá a takto si vyboxuje svoju zlosť na nevinnom človeku. To sa nedá pochopiť, že predavač ceny neurčuje? Že ako zamestnanec musí dodržiavať pracovné postupy, ktoré mu nariadil zamestnávateľ? Prečo ho teda obviňujete?

Možno Vás teraz napadne, že predsa aj predavači bývajú drzí (priznávam, aj takí sú ale to sú skôr výnimky), alebo že sa správajú takisto neosobne. Ale čudujete sa im? Po dni kde stovky ľudí ich vnímaju len ako figúrky? Kto má chuť sa ešte usmievať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po niekoľkých mesiacoch v takejto práci som zmenila názor, ľudí mám stále rada, lebo ešte našťastie nevymreli dobrí a empatickí ľudia, nuž bohužiaľ mám aj veľmi nepekné skúsenosti a teraz už viem, aký vie byť egoizmus.

Martina Medveďová

Martina Medveďová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som tá kvapka v mori, ktorá sa môže zdať bezvýznamná, no predsa len oceán sa skladá z miliónov kvapiek. Naše životy nám nepatria. Od narodenia až po smrť sú spojené s ostatnými. Minulými i súčasnými. A s každým zločinom a láskavosťou sa rodí naša budúcnosť. Zoznam autorových rubrík:  O životeMy ArtSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu